maryhonders.reismee.nl

GOEDEMORGEN NL

Ik had natuurlijk een mega interessant verhaal. Maar ik heb m'n telefoon gere-set omdat ik de nieuwe iOS er met veel moeite op moest zetten en ik had niet genoeg geheugen daarvoor ofzo dus ook m'n notities waren weg. Daar had ik dus even niet aan gedacht, om die ook op te slaan enzo.

Twee weken.

Twee weken dat ik niets op m'n blog heb geplaatst.

Twee weken totdat ik weer met m'n koffer op Schiphol sta.

Ik heb gevonden waar ik hier naar op zoek was. Geluk.

Ik kan niet wachten om jullie straks allemaal weer in m'n armen te sluiten.

Ik sta straks op Schiphol met m'n nieuwe schoenen, m'n enige lange broek die ik naar het vrijwel altijd warme land heb meegenomen aan, en met een glimlach op m'n gezicht.

Vroeger wilde ik altijd zodra ik oud genoeg was verhuizen naar Amerika. Mama zei dat ze dat niet wilde omdat ze liever niet zo ver vloog, papa zei dat ie dat niet wilde omdat ie Amerika een vreselijk land vind.

Ik denk dat ik m'n vadertje maar eens gelijk moet gaan geven. Deels gelijk, want helemaal gelijk geef ik hem natuurlijk nooit ;-)

Amerika is een heel fijn land om op vakantie te gaan. Vooral New York of het zonnige Los Angeles. Maar als je hier op vakantie bent ben je hier voor een week, of twee. Je bent hier om al je geld uit te geven waar je zoveel maanden voor gespaard hebt. Maar hier, in Amerika, zijn een heleboel problemen. Alles draait hier om geld en niemand heeft het. Men heeft hier een telefoon en een auto op afbetaling om indruk te maken op de mensen uit de buurt waar men enkel hallo tegen zegt waardoor niemand zijn zorgverzekering en zijn appartement of huis kan betalen. Iedereen begint hier op straat tegen elkaar te praten, maar niemand hier heeft echte goede vrienden, zoals ik heb. Een baan is zeer moeilijk om te vinden en als je er geen hebt en de kosten van je mobiel en je auto zijn hoger dan het geld wat je nog in de broekzak hebt zitten sta je op straat en kun je of een palmboom gaan zoeken om onder te slapen of je kunt je oh zo mooie auto je nieuwe huis noemen. Het eten is hier trouwens ook niet vers en/of lekker. Een vakantie hier is als een droom. Mijn 10 weken hier zijn ook als een droom, maar ik heb de kans gekregen om te zien wat zich aan de andere kant van de Walk of Fame en Beverly Hills schuilt. Ik ben dankbaar voor deze kans. LA is mooi, LA is vrij, m'n engels is zoveel beter nu (ik heb vandaag voor het eerst in 8 weken hardop en publiekelijk Nederlands gepraat met een classmate en het was heel raar en ik schrok van m'n eigen stemgeluid, dus dat wordt lachen straks).

Ik heb twee weken niet geschreven omdat ik het te druk heb met genieten, genieten en leren. Niet dat ik nou zoveel huiswerk heb, maar ik leer ontzettend veel. Het klinkt misschien gek, maar ik ben 18 en ik weet wie ik ben.

Ik heb echt geen idee wat ik allemaal heb gedaan de afgelopen twee weken, maar ik ga er gewoon een leuk verhaaltje van maken. Geen idee wat voor een bende het hier beneden gaat worden maar we gaan het zien. :-)

Elke ochtend gaan er twee vriendinnen met de bus. Naja bijna elke ochtend. Normaal als je gezellig met je vriendin de bus in gaat ga je gezellig naast elkaar zitten. Maar deze gezellige vriendinnen hebben dus beide ook een typisch gezellig Amerikaans obesitas gewicht. Een van de twee bezet zo'n 1,6 stoel als ze zit en de andere zo'n 1,5. Voorin de bus heb je drie stoelen naast elkaar en daar zit vaak aan beide kanten al een persoon dus naast elkaar zitten is geen optie. Ze kunnen wel gezellig achter elkaar zitten. Echt leuk.

Als ik weer terug kom kunnen jullie denk wel een handtekening van me krijgen. Ik zit namelijk in een reclame, jawel. Voor contactlenzen. Ik was met m'n roommate in Hollywood en ik werd opeens aangesproken. Hee draag je contact lenzen? ja want? Mogen we je een paar vragen stellen? Ja best. Nou heel gezellig filmpje gemaakt en daarna moest ik een formulier invullen om toestemming te geven dat ze het mochten gebruiken voor hun reclame. Ik heb het merk gezien maar ik ben het vergeten dus ik denk niet dat ik deze reclame ooit ga zien. Gelukkig maar want als ik het ooit te zien zou krijgen vind ik het natuurlijk weer veel te grappig en deel ik het op facebook. Maar het meisje dat naast me stond had een dik masker van make-up op haar gezicht. En met mijn cali-not-sun-tanned-bleke-gezicht-zonder-make-up stak daar dus best wel bij af. Nog geen vijf minuten later liepen we opeens midden in een demonstratie. Een demonstratie tegen de Amerikaanse regering en de media en alle multinationale bedrijven, zoals de Mac. Allemaal rockers en vieze homeless stinkerds. En ik het midden van al deze mensen liepen twee 18 jarige meisjes. Er werden allemaal foto's gemaakt en overal waren camera's. Nou das natuurlijk wel grappig. Want ik protesteer natuurlijk echt voor Amerika en voor allemaal rechten. Ja want ik vind natuurlijk echt niet dat ze het maar lekker uit moeten zoeken. Bij thuiskomst lag er een brief op de deurmat. Het hotel werd de dag erna gebruikt als filmset. Dit heb ik gelukkig weten te vermijden. Naja denk ook niet dat ik t had moeten proberen om de hele tijd door het beeld te lopen.

Waar ben ik allemaal geweest?

Universal Studio's, Hollywood, San Diego, Los Cerritos, een of andere Jacuzzi party met BBQ ieks. Ja mooi leef.

San Diego was zaterdag nog. Jeetje wat is het mooi daar. Er is een strand vol met sealions. Hallelujah ik denk niet dat er iets is op aarde dat erger stinkt dan deze beesten. Ik wil nu een heel leuk grapje maken over een of andere hond maar ik denk dat ik dan niet meer terug naar huis mag komen van mama en stef. Een stukje verder naast dit strand was een grasveld waar net een bruiloft was geweest en overal lagen bloem blaadjes. Nou daar wilde ik natuurlijk wel even een foto mee. Ik heb er zo een die gelukt is. Ik wilde er natuurlijk een waar ik alle blaadjes in de lucht gooide. Maar aangezien ik niet echt over dit talent beschik heb ik daarnaast alleen maar foto's waar ik half zit, half lig omdat ik zo hard moest lachen. Oh jeetje. Terwijl ik lig wilde schrijven schreef ik lich, LICH, L I C H ! ! ! ! Ik ben aan het Ontnederlanden. Ofzo. Heb weer een hoop te leren als ik straks terug ben. Oh ja. Als er mensen zijn die vinden dat ze iets heel interessants studeren, meld het even dan kan ik even een dagje met je meelopen b.v.d.

Ohja ik ben ook in seal beach geweest, vorige week zondag denk ik zo dat het was. Met die dolfijnen van m'n prachtige filmpje. Was heel erg bijzonder. Ja meer heb ik er eigenlijk niet over te melden.

Nou ik vind het weer meer dan prachtig geweest voor vandaag want ik moet nog ff de intocht van Sinterklaas terug kijken. Doei.

Reacties

Reacties

mama

Wat ben je toch een kanjer.
Ly X

Steffi

Moest bijna huilen Moos, fijn dat je het zo naar je zin hebt gehad, en dat je geluk hebt gevonden. ????

Steffi

Mijn hartjes zijn vraagtekens geworden.. (l)

Kaj

Leuk meid!

Marianne

Wat een prachtig verhaal????

Marianne

Die vraagtekens heb ik niet gezet

Ike

Dik dat je het zo naar je zin heb en maak er de laatste 10 dagen ook nog wat van

buurjongen Sem

echt mooi verhaal Mary????????????
ik doe de groeten van Britt
leuk dat je het leuk hebt in Amerika

buurjongen Sem

he die vraagtekens doe ik niet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active